tupa | ’āvae | tāpū | piahi |
puhi | ’āparau | ’arapo’a | tāpiri |
upo’o | ’ōuma | ’āpara | rouru |
tāporo | pā’oti | ’iore | poha |
merēni | puta pāpa’i | ’ī’īta | mīmī |
Tē
paru ra ’o Pāpā i te pua’a.
E
pua’a iti menemene maita’i. ’Ua ta’oto
noa ’ōia,
’aita ā i ti’a mai. Erā
’o Tupa e fa’ahoro ra i te
vī.
AUTODICTEE
(25 mots)
I
roto
i te fa’a,
tē ’āparau nei
’o Vini’ura
rāua ’o ’Ū’upa.
« E
Vini’ura, tē
tāpū nei te
ta’ata i te
mau tumu rā’au.
»
CONSIGNES DE PASSATION
Epreuve
1 – Dictée de
mots
Pour commencer, dites aux élèves :
« E
te mau
tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ’ōutou i roto i te mau ’oeha. 'A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e
te mau
tārava. »
Rappel sur les signes orthographiques :
-
Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale (’eta)
mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
-
Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron
(tārava) mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la
voyelle ē.
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A
fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha mātamua ’a pāpa’i
mai i te ta’o…. »
Procéder à la lecture de chaque mot, par colonne, en marquant
bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter
deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. 'A hi’o e
'ua
pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a ’o
te mau ta’o. »
Epreuve 2 – Dictée de
phrases
Dites aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a
nūmera piti. E tai’o atu vau
vetahi mau ’īrava, e pāpa’i mai ’ōutou i ni’a i
te mau rēni. ’A fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’ōutou
e pāpa’i. »
Procéder à la lecture de toute la dictée, sans prononcer la
ponctuation,
en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur
chaque
mot.
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, ’e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées
et les
voyelles allongées, en précisant la ponctuation.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. 'A
hi’o e
’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te
mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau
’eta 'e te mau tārava. »
Laisser 5 minutes pour la relecture.
Epreuve 3 – Autodictée
Dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, inanahi, 'ua horo’a atu vau ia
’ōutou
hō’ē pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’ōutou nō teie
mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou tuira, 'e rave mai tātou
i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te
mau īrava o te pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 7 minutes pour l’autodictée.
Ensuite, dites aux élèves.
« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’ōutou mau
’īrava. 'A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te
tā’āto’ara’a 'o te mau ta’o. ’A
ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »
Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES DE NOTATION
Epreuve
1 – Dictée de
mots
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.
L’absence de l’apostrophe (’eta) devant la voyelle ou du macron sur la voyelle longue (tarava) équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 20 points
Epreuve
2 – Dictée de
phrases
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (31 mots)
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 35 points
Epreuve
3 – Autodictée
1 point si l’élève a écrit 25 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point/ 2 phrases)
1 point pour deux majuscules en début de noms propres (au moins deux majuscules sur trois)
1 point pour les guillemets « »
0,5 point pour chaque virgule
Total points: 31 points
TOTAL GENERAL : 86 POINTS
HI’OPO’ARA’A
PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 2
Te i’oa
nui : __________________________
Te i’oa
pi’i : __________________________
Piha :
CE2
Tai’o
mahana :
________________________________________________________
Fa’a’ohipara’a 1 –
Pi’ira’a parau ta’o
Nota: ....../
20
Fa’a’ohipara’a
2 – Pi’ira’a parau ’īrava
Nota; ....../
35
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Fa’a’ohipara’a
3 – Pi’ira’a parau fa’aineine Nota
....../
31
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Nota ’āmui : ………/ 86