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2ème EVALUATION DES COMPETENCES ORTHOGRAPHIQUES EN REO TAHITI – CM2

               (Février 2011)


DICTEE DE MOTS (30 mots)


tupa ’āvae tāpū piahi fa’atere ha’api’ira’a tūtu mā’a
puhi ’āparau ’arapo’a tāpiri rae raitihi
upo’o ’ōuma ’āpara rouru ’ūrī pūtē
tāporo pā’oti ’iore poha tohorā tamāroa
merēni puta pāpa’i ’ī’īta mīmī hīmene ’ōu’a

                                              

DICTEE (6 phrases)


  paru  ra  ’o  Pāpā  i  te  pua’a.  E  pua’a  iti  menemene  maita’i.  ’Ua  ta’oto  noa  ’ōia, ’aita  ā  i  ti’a  mai.  Erā  ’o  Tupa  e  fa’ahoro  ra  i  te  vī.  ’Ua  ara  te  pua’a.

« ’E  Tupa  hā’iri’iri,  e  ’amu  vau  ia  ’oe ! »

 

AUTODICTEE (35 mots) 


I  roto  i  te  fa’a,   ’āparau  nei  ’o  Vini’ura  rāua  ’o  ’Ū’upa.

« E Vini’ura,    tāpū  nei  te  ta’ata  i  te  mau  tumu  rā’au. 

- ’Auē,  e  nahea  ïa tātou ? E ’ore tō tātou fare ! »

 

CONSIGNES DE PASSATION

Epreuve 1 – Dictée de mots

Pour commencer, dites aux élèves :

« E te mau tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ’ōutou i roto i te mau ’oeha. 'A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Rappel sur les signes orthographiques :

- Ecrire au tableau le mot ’uru avec le signe de la glottale (’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.

- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava) mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.

Ensuite, dites aux élèves :

« ’A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.

I roto i te ’oeha mātamua ’a pāpa’i mai i te ta’o…. »

Procéder à la lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.

A la fin de la dictée. Dites : 

« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. 'A hi’o e 'ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »


Epreuve 2 – Dictée de phrases

Dites aux élèves :

« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera piti. E tai’o atu vau vetahi mau ’īrava, e pāpa’i mai ’ōutou i ni’a i te mau rēni. ’A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’ōutou e pāpa’i. »

Procéder à la lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur chaque mot.

Ensuite, dites aux élèves :

« ’A rave i tā ’ōutou tuira, ’e ’a pāpa’i. »

Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les voyelles allongées, en précisant la ponctuation.

A la fin de la dictée, dites aux élèves :

« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. 'A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Laisser 5 minutes pour la relecture.


Epreuve 3 – Autodictée

Dites aux élèves :

« E te mau tamari’i, inanahi, 'ua horo’a atu vau ia ’ōutou hō’ē pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’ōutou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou tuira, 'e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.

’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te pi’ira’a parau fa’aineine. »

Laisser 10 minutes pour l’autodictée.

Ensuite, dites aux élèves.

« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’ōutou mau ’īrava. 'A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a 'o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.

 

CRITERES DE NOTATION

Epreuve 1 – Dictée de mots

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.

L’absence de l’apostrophe (’eta) devant la voyelle ou du macron sur la voyelle longue (tarava) équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)

Total points : 30 points

 

Epreuve 2 – Dictée de phrases

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (43 mots)

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).

Total points : 49 points

 

Epreuve 3 – Autodictée

1 point si l’élève a écrit 35 mots et plus (corrects ou non).

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point/ 4 phrases)

1 point pour deux majuscules en début de noms propres (au moins deux majuscules sur trois)

1 point pour les guillemets « »     0,5 point pour le tiret en début de réplique

0,5 point pour chaque virgule

Total points: 44 points                                                                     

 

TOTAL GENERAL : 123 POINTS

HI’OPO’ARA’A PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 2

 

Te i’oa nui : __________________________

Te i’oa pi’i : __________________________          Piha : CM2

Tai’o mahana : ________________________________________________________

Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o                                                                                     Nota    ....../ 30

































 

Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava                                                                               Nota      ....../ 49


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Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine                                                                       Nota        ....../ 44

 

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Nota ’āmui : ………/ 123