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             2ème EVALUATION DES COMPETENCES ORTHOGRAPHIQUES EN REO TAHITI - CP

               (Février 2011)

 

 

DICTEE DE MOTS (10 mots)


1
tupa
6
’āvae
2
puhi
7
’āparau
3
upo’o
8
’ōuma
4
tāporo
9
pā’oti
5
merēni
10
puta pāpa’i
             

                                              

DICTEE (2 phrases)

 

 paru  ra  ’o  pāpā  i  te  pua’a. E  pua’a  iti  menemene  maita’i. 

 

 

AUTODICTEE (15 mots)  

 

  ne’ene’e  ra  ’o  Honu  i  ni’a  i  te  one. ’Ite  atura  ’ōia  ia  ’Iore.  

 
 

CONSIGNES DE PASSATION

 

Epreuve 1 – Dictée de mots

Pour commencer, dites aux élèves :

« E te mau tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ’ōutou i roto i te mau ’oeha. 'A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Rappel sur les signes orthographiques :

- Ecrire au tableau le mot ’uru avec le signe de la glottale (’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.

- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava) mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.

Ensuite, dites aux élèves :

« ’A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.

I roto i te ’oeha mātamua ’a pāpa’i mai i te ta’o…. »

Procéder à la lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.

A la fin de la dictée. Dites : 

« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. 'A hi’o e 'ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »


Epreuve 2 – Dictée de phrases

Dites aux élèves :

« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera piti. E tai’o atu vau vetahi mau ’īrava, e pāpa’i mai ’ōutou i ni’a i te mau rēni. ’A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’ōutou e pāpa’i. »

Procéder à la lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur chaque mot.

Ensuite, dites aux élèves :

« ’A rave i tā ’ōutou tuira, ’e ’a pāpa’i. »

Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les voyelles allongées, en précisant la ponctuation.

A la fin de la dictée, dites aux élèves :

« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. 'A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Laisser 5 minutes pour la relecture.


Epreuve 3 – Autodictée

Dites aux élèves :

« E te mau tamari’i, inanahi, 'ua horo’a atu vau ia ’ōutou hō’ē pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’ōutou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou tuira, 'e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.

’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te pi’ira’a parau fa’aineine. »

Laisser 5 minutes pour l’autodictée.

Ensuite, dites aux élèves.

« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’ōutou mau ’īrava. 'A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a 'o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta 'e te mau tārava. »

Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.

 

 

CRITERES DE NOTATION


Epreuve 1 – Dictée de mots

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.

L’absence de l’apostrophe (’eta) devant la voyelle ou du macron sur la voyelle longue (tarava) équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)

Total points : 10 points

 

Epreuve 2 – Dictée de phrases

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (13 mots)

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).

Total points : 15 points

 

Epreuve 3 – Autodictée

1 point si l’élève a écrit 15 mots et plus (corrects ou non).

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point)

Total points: 18 points

 

TOTAL GENERAL : 43 POINTS

 

HI’OPO’ARA’A PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 2

 

 

Te i’oa nui : __________________________

Te i’oa pi’i : __________________________

Piha : CP

Tai’o mahana : ________________________________________________________


Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o                                                                           Nota:             ....../ 10
 

1


6

2


7

3


8

4


9

5


10


                       

Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava                                                                        Nota:              ....../ 15


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Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine                                                                 Nota:              ....../ 18

 

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Nota ’āmui : ………/ 43 nota