1 |
tuira |
6 |
vī |
|
2 |
puta |
7 |
rēni |
|
3 |
rima |
8 |
’uru |
|
4 |
ihu |
9 |
pēnitara |
|
5 |
painapo |
10 |
mei’a |
’Ua ha’amata
te ha’api’ira’a.
Tē
pāpa’i nei te
’orometua.
AUTODICTEE (15 mots)
'E u'a
iti ha'apeu maita'i.
CONSIGNES DE PASSATION
Pour
commencer, dites aux
élèves :
« 'E
te mau
tamari’i, 'e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, 'e pāpa’i mai ‘ōutou
'i roto 'i te mau ‘oeha. 'A ha’apa’o maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Rappel
sur les signes
orthographiques :
-
Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale
(’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
-
Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron
(tārava)
mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.
Ensuite,
dites aux
élèves :
« A
fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I
roto i te ’oeha
mātamua a pāpa’i mai i te ta’o…. »
Procéder à la lecture de chaque mot, par colonne, en marquant
bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter
deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« 'I teie nei, 'e tai’o fa’ahou vau 'i te mau ta’o. 'A
hi’o e 'ua
pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »
Epreuve
2 – Dictée de
phrases
Dites
aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a
nūmera
piti. E tai’o atu vau vetahi mau
’īrava, e pāpa’i mai ‘ōutou i
ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime,
’eiaha ’
ōutou e pāpa’i. »
Procéder à la lecture de toute la dictée, sans prononcer la
ponctuation,
en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur
chaque
mot.
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées
et les
voyelles allongées, en précisant la ponctuation.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau 'i te mau ’īrava. 'A
hi’o e ’ua
pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Laisser 3 minutes pour la relecture.
Epreuve
3 – Autodictée
Dites
aux élèves :
« 'E te mau tamari’i, ’inanahi, 'ua horo’a atu vau ia
’ōutou hō’ē
pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’ōutou nō teie mahana. 'I teie nei,
’a rave
mai 'i ta ’ōutou tuira, 'e rave mai tātou 'i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau
īrava o te
pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 5 minutes pour l’autodictée.
Ensuite, dites aux élèves:
« 'I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’ōutou mau ’īrava.
'A hi’o e
’ua pāpa’i maita’i ’ōutou 'i te tā’āto’ara’a 'o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES DE NOTATION
Epreuve
1 – Dictée de
mots
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.
L’absence de l’apostrophe (’eta) devant la voyelle ou du macron sur la voyelle longue (tarava) équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 10 points
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (9 mots)
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 11 points
1 point si l’élève a écrit 15 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point)
Total points: 18 points
HI’OPO’ARA’A PI’IRA’A
PARAU REO
Te i’oa
pi’i : __________________________
Piha :
CE1
Tai’o
mahana : ________________________________________________________
Fa’a’ohipara’a 1 –
Pi’ira’a parau ta’o
1 |
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6 |
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2 |
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7 |
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3 |
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8 |
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4 |
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9 |
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5 |
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10 |
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Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a
parau ’īrava
…..........................................................................................................................................................................