ihu |
haere |
pae |
tautai |
’uru | ’amu | tamari’i |
ho’i | ’ute’ute |
fa’aro’o |
’E tamāhine na’ina’i roa ’o Manuiti. ’E tāpunipuni noa ’ōna i roto i te metuapua’a.
’Aita ’o
Manuiti e ’ite ra i te pū’āverevere i mua iāna.
AUTODICTEE
(30 mots)
Tē paru ra
’o Pāpā i te pua’a. ’E pua’a iti menemene maita’i ’e te ha’apeu ato’a.
’Ua ta’oto
noa ’ōia. ’Erā ’o Tupa e
fa’ahoro ra i te vī.
CONSIGNES DE PASSATION
Pour commencer, dites aux
élèves :
« E te mau
tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ‘ōutou
i roto i te mau ‘oeha. A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Rappel sur les signes
orthographiques :
- Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale
(’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava)
mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.
Ensuite, dites aux
élèves :
« A fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha mātamua a pāpa’i mai i te
ta’o…. »
Procéder à lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. A hi’o ’e ua pāpa’i
maita’i anei ’outou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »
Epreuve 2 – Dictée de
phrases
Dites aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera
piti. E tai’o atu vau vetahi mau
’īrava, e pāpa’i mai ‘ōutou i
ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’
ōutou e pāpa’i. »
Procéder à lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en
marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur chaque mot.
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les
voyelles allongées, en précisant la ponctuation.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. A hi’o e ’ua
pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau
tārava. »
Laisser 3 minutes pour la relecture.
Epreuve 3 – Autodictée
Dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, ’inanahi, ’ua horo’a atu vau ia ’outou hō’ē
pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’outou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave
mai i ta ’ōutou tuira, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te
pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 6 minutes pour l’autodictée.
Ensuite, dites aux élèves:
« I teie nei, ’a
tai’o fa’ahou i tā ’outou mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ’ōutou i te
tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A
ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES DE NOTATION
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.
L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 10
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 30
Epreuve 3 – Autodictée
1 point si l’élève a écrit 28 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 35
TATAURA’A
PI’IRA’A PARAU REO
Te i’oa pi’i : __________________________
Piha : ___________
Tai’o mahana : ________________________________________________________
Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o
1 |
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6 |
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5 |
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10 |
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Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava
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Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine
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