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EVALUATION DES COMPETENCES ORTHOGRAPHIQUES EN "REO TAHITI" N°1  

CE2 

  DICTEE DE MOTS (10 mots)

ihu
haere         
pae
tautai       
’uru ’amu tamari’i
ho’i ’ute’ute 
fa’aro’o

                                                                                                                                         
DICTEE (3 phrases)

 

’E tamāhine na’ina’i roa ’o Manuiti. ’E tāpunipuni noa ’ōna i roto i te metuapua’a.

’Aita ’o Manuiti e ’ite ra i te pū’āverevere i mua iāna.

 
 
AUTODICTEE (30 mots)  

Tē paru ra ’o Pāpā i te pua’a. ’E pua’a iti menemene maita’i ’e te ha’apeu ato’a.

’Ua ta’oto noa ’ōia. ’Erā ’o Tupa e fa’ahoro ra i te vī.

 

CONSIGNES DE PASSATION

 Epreuve 1 – Dictée de mots

Pour commencer, dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ‘ōutou i roto i te mau ‘oeha. A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Rappel sur les signes orthographiques :
- Ecrire au tableau le mot ’uru avec le signe de la glottale (’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava) mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.

Ensuite, dites aux élèves :
« A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha mātamua a pāpa’i mai i te ta’o…. »

Procéder à lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.

A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. A hi’o ’e ua pāpa’i maita’i anei ’outou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »

 
Epreuve 2 – Dictée de phrases

Dites aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera piti. E tai’o atu vau vetahi mau ’īrava, e pāpa’i mai ‘ōutou i ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’ ōutou e pāpa’i. »

Procéder à lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur chaque mot.

Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »

Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les voyelles allongées, en précisant la ponctuation.

A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Laisser 3 minutes pour la relecture.

Epreuve 3 – Autodictée

Dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, ’inanahi, ’ua horo’a atu vau ia ’outou hō’ē pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’outou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou tuira, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te pi’ira’a parau fa’aineine.
 »

Laisser 6 minutes pour l’autodictée.

Ensuite, dites aux élèves:
« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’outou mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.

 

 
CRITERES DE NOTATION

 Epreuve 1 – Dictée de mots

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.

L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)

Total points : 10
 

Epreuve 2 – Dictée de phrases

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).

Total points : 30

Epreuve 3 – Autodictée

1 point si l’élève a écrit 28 mots et plus (corrects ou non).

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).

Total points : 35

TOTAL GENERAL : 75 POINTS

 

  

TATAURA’A PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 1

 Te i’oa nui : __________________________

Te i’oa pi’i : __________________________

Piha : ___________

Tai’o mahana : ________________________________________________________

 
Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o

1

 

 

6

 

2

 

 

7

 

3

 

 

8

 

4

 

 

9

 

5

 

 

10



      

Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava

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Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine

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