ihu |
haere |
pāuma
|
pae | tautai |
merēni |
’uru |
’amu |
tūmā |
tamari’i |
ho’i |
mā’a |
’ute’ute | fa’aro’o | pōfa’i
|
DICTEE (4 phrases)
’Aita ’o Manuiti e ’ite ra i te pū’āverevere i mua iāna.
« ’Ua mau tō’u rima ! »
Tē paru ra ’o Pāpā i te pua’a. ’E pua’a iti menemene maita’i ’e te ha’apeu ato’a.
’Ua ta’oto noa ’ōia. ’Erā
’o Tupa e fa’ahoro ra i te vī.
’Ua ara te pua’a :
« E Tupa, tē aha na ’oe ? »
CONSIGNES DE PASSATION
Epreuve
1 – Dictée de
mots
Pour
commencer, dites aux
élèves :
« E
te mau
tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ‘outou i roto i
te mau
‘oeha. A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Rappel
sur les signes
orthographiques :
-
Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale
(’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
-
Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron
(tārava)
mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.
Ensuite,
dites aux
élèves :
« A
fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I
roto i te ’oeha
mātamua a pāpa’i mai i te ta’o…. »
Procéder à lecture de chaque mot, par colonne, en marquant
bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter
deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. A hi’o ’e
ua pāpa’i
maita’i anei ’outou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »
Epreuve
2 – Dictée de
phrases
Dites
aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a
nūmera
piti. E tai’o atu vau vetahi mau
’īrava, e pāpa’i mai ’outou i ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e
tai’o
atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’outou e pāpa’i. »
Procéder à lecture de toute la dictée, sans prononcer la
ponctuation, en
marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique).
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées
et les
voyelles allongées. Préciser l’écriture des guillemets (‘iriti
te mau tipe’e – tāmau te mau tipe’e) et du point
d’exclamation (hitirere) en écrivant
au tableau.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. A
hi’o e ’ua
pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau
tārava. »
Laisser 4 minutes pour la relecture.
Epreuve
3 – Autodictée
Dites
aux élèves :
« E te mau tamari’i, ’ua horo’a atu vau ia ’outou hō’ē
pi’ira’a
parau, ia fa’aineine ’outou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i
ta ’ōutou
tuira, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau
īrava o te
pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 8 minutes pour l’autodictée.
Ensuite, dites aux élèves:
« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’outou mau ’īrava. A
hi’o e
’ua pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te
tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A
ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Laisser 4 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES DE NOTATION
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.
L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 15
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et de la ponctuation).
Total points : 35
2 points si l’élève a écrit 38 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1
point par phrase
(présence de la majuscule et de la ponctuation).
1 point pour les guillemets.
1 point pour la présence des deux points et la virgule.
Total points : 50
TATAURA’A PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 1
Te i’oa
pi’i : __________________________
Piha :
___________
Tai’o
mahana :
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1 |
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14 |
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15 |
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Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava
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