Retour

 EVALUATION DES COMPETENCES ORTHOGRAPHIQUES EN "REO TAHITI"   N°1 

CM1, CJA 1ère et 2ème année   

DICTEE DE MOTS (15 mots) 

ihu
haere  
pāuma      
pae tautai 
merēni       
’uru 
’amu  
tūmā      
tamari’i 
ho’i 
mā’a
’ute’ute fa’aro’o pōfa’i

 


                                                                          DICTEE (4 phrases)

 ’E tamāhine na’ina’i roa ’o Manuiti. ’E tāpunipuni noa ’ōna i roto i te metuapua’a.

’Aita ’o Manuiti e ’ite ra i te pū’āverevere i mua iāna.

« ’Ua mau tō’u rima ! »

 

AUTODICTEE (40 mots) 

 

Tē paru ra ’o Pāpā i te pua’a. ’E pua’a iti menemene maita’i ’e te ha’apeu ato’a.

’Ua ta’oto noa ’ōia. ’Erā ’o Tupa e fa’ahoro ra i te vī.

’Ua ara te pua’a :

« E Tupa, tē aha na ’oe ? »

 

CONSIGNES DE PASSATION

Epreuve 1 – Dictée de mots

Pour commencer, dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ‘outou i roto i te mau ‘oeha. A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Rappel sur les signes orthographiques :
- Ecrire au tableau le mot ’uru avec le signe de la glottale (’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava) mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.

Ensuite, dites aux élèves :
« A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha mātamua a pāpa’i mai i te ta’o…. »

Procéder à lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.

A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. A hi’o ’e ua pāpa’i maita’i anei ’outou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »

Epreuve 2 – Dictée de phrases

Dites aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera piti. E tai’o atu vau vetahi mau ’īrava, e pāpa’i mai ’outou i ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’outou e pāpa’i. »

Procéder à lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique).

Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »

Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les voyelles allongées. Préciser l’écriture des guillemets (‘iriti te mau tipe’e – tāmau te mau tipe’e) et du point d’exclamation (hitirere) en écrivant au tableau.

A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Laisser 4 minutes pour la relecture.

Epreuve 3 – Autodictée

Dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, ’ua horo’a atu vau ia ’outou hō’ē pi’ira’a parau, ia fa’aineine ’outou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou tuira, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te pi’ira’a parau fa’aineine.
 »

Laisser 8 minutes pour l’autodictée.

Ensuite, dites aux élèves:
« I teie nei, ’a tai’o fa’ahou i tā ’outou mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i anei  ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »

Laisser 4 minutes de relecture avant de ramasser les copies.

 

 

CRITERES DE NOTATION

 Epreuve 1 – Dictée de mots

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.

L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)

Total points : 15

 Epreuve 2 – Dictée de phrases

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et de la ponctuation).

Total points : 35

 Epreuve 3 – Autodictée

2 points si l’élève a écrit 38 mots et plus (corrects ou non).

1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.

1 point par phrase (présence de la majuscule et de la ponctuation).

1 point pour les guillemets.

1 point pour la présence des deux points et la virgule.

Total points : 50

 TOTAL GENERAL : 100 POINTS

TATAURA’A PI’IRA’A PARAU REO TAHITI - NŪMERA 1

 Te i’oa nui : __________________________

Te i’oa pi’i : __________________________

Piha : ___________

Tai’o mahana : ________________________________________________________

 Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o

1

 

 

6

 

2

 

 

7

 

3

 

 

8

 

4

 

 

9

 

5

 

 

10

 

                   

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava

………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………..

Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine

………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………......

…………………………………………………………………………………………………………………..