puta |
manu
|
’uru |
tūmā |
ihu | tipi | ’api | mā’a |
pae |
pata |
tamari’i | pā’oti |
tuira |
manumanu | pi’ifare |
’ōrero |
faraoa | tipitipi |
’ute’ute | ’ī ’īta |
DICTEE (5 phrases)
’E tamāhine na’ina’i roa ’o Manuiti. ’E tāpunipuni noa ’ōna
i roto i te metuapua’a.
’Aita ’o Manuiti e ’ite ra i te pū’āverevere i mua iāna.
« ’Ua mau tō’u rima ! »
Te ne’e mai nei
te tūtūrahunui ma te ’ata.
’Ua ta’oto
noa ’ōia. ’Erā ’o Tupa e
fa’ahoro ra i te vī.
’Ua ara te
pua’a :
« E Tupa, tē
aha na ’oe ?
E Tupa
hā’iri’iri, ’a fa’aho’i ha’aviti mai i tā’u mā’a ! »
CONSIGNES DE PASSATION
Epreuve 1 – Dictée de
mots
Pour commencer, dites aux
élèves :
« E te mau
tamari’i, e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, e pāpa’i mai ‘outou i roto i te mau
‘oeha. A ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Rappel sur les signes
orthographiques :
- Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale
(’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron (tārava)
mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.
Ensuite, dites aux
élèves :
« A fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha mātamua a pāpa’i mai i te
ta’o…. »
Procéder à lecture de chaque mot, par colonne, en marquant bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« I teie nei, e tai’o fa’ahou vau i te mau ta’o. A hi’o ’e ua pāpa’i
maita’i anei ’outou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »
Epreuve 2 – Dictée de
phrases
Dites aux élèves :
« I teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera
piti. E tai’o atu vau vetahi mau
’īrava, e pāpa’i mai ’outou i ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o
atu vau hō’ē taime, ’eiaha ’outou e pāpa’i. »
Procéder à lecture de toute la dictée, sans prononcer la ponctuation, en
marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique).
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées et les
voyelles allongées. Préciser l’écriture des guillemets (‘iriti te mau tipe’e – tāmau te mau tipe’e) et du point
d’exclamation (hitirere) en écrivant
au tableau.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau i te mau ’īrava. A hi’o e ’ua
pāpa’i maita’i anei ’ōutou
i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A
ha’apa’o maita’i i te mau ’eta e te mau tārava. »
Laisser 5 minutes pour la relecture.
Epreuve 3 – Autodictée
Dites aux élèves :
« E te mau tamari’i, ’ua horo’a atu vau ia ’outou hō’ē pi’ira’a
parau, ia fa’aineine ’outou nō teie mahana. I teie nei, ’a rave mai i ta ’ōutou
tuira, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou. ’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te
pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 10 minutes pour l’autodictée.
Ensuite, dites aux élèves:
« I teie nei, ’a
tai’o fa’ahou i tā ’outou mau ’īrava. A hi’o e ’ua pāpa’i maita’i anei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau
ta’o. ’A ha’apa’o maita’i i te mau
’eta e te mau tārava. »
Laisser 5 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES DE NOTATION
Epreuve 1 – Dictée de
mots
1 point par mot bien écrit, avec l’accent ou les accents correctement placés.
L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 20
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 45
3 points si l’élève a écrit 47 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
1 point pour les guillemets.
1 point pour les deux virgules.
Total points : 62
TATAURA’A
PI’IRA’A PARAU REO
Te i’oa pi’i : __________________________
Piha : ___________
Tai’o mahana :
________________________________________________________
Fa’a’ohipara’a 1 – Pi’ira’a parau ta’o
1 |
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19 |
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15 |
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20 |
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Fa’a’ohipara’a 2 – Pi’ira’a parau ’īrava
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Fa’a’ohipara’a 3 – Pi’ira’a parau fa’aineine
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