1 |
tuira |
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2 |
puta |
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3 |
rima |
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4 |
ihu |
|
5 |
painapo |
Tē ’imi
nei te u’a
’i te tahi
’apu
nōna.
CONSIGNES DE PASSATION
Pour
commencer, dites aux
élèves :
« 'E te mau
tamari’i, 'e tai’o atu vau vetahi mau ta’o, 'e pāpa’i mai ‘ōutou
'i roto 'i te mau ‘oeha. 'A ha’apa’o maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Rappel
sur les signes
orthographiques :
- Ecrire au tableau le mot
’uru avec le signe de la glottale
(’eta) mis en évidence. Rappeler l’accentuation brève sur la voyelle ’u.
- Ensuite, écrire le mot pēpa avec le signe du macron
(tārava)
mis en évidence. Rappeler la longueur vocalique marquée sur la voyelle ē.
Puis, dites aux élèves :
« A fa’aro’o
maita’i, e tai’o atu vau i te ta’o e piti taime.
I roto i te ’oeha
mātamua a pāpa’i mai i te ta’o…. »
Procéder à la lecture de chaque mot, par colonne, en marquant
bien
l’accentuation (glottale et longueur vocalique). Répéter
deux fois le mot.
A la fin de la dictée. Dites :
« 'I
teie nei, 'e tai’o fa’ahou vau 'i te mau ta’o. 'A hi’o e 'ua
pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a ’o te mau ta’o. »
Epreuve 2 – Dictée
de
phrases
Dites aux élèves :
« I
teie nei, e rave mai tātou i te fa’a’ohipara’a nūmera
piti. E tai’o atu vau vetahi mau
’īrava, e pāpa’i mai ‘ōutou i
ni’a i te mau rēni. A fa’aro’o maita’i, e tai’o atu vau hō’ē taime,
’eiaha ’
ōutou e pāpa’i. »
Procéder à la lecture de toute la dictée, sans prononcer la
ponctuation,
en marquant bien l’accentuation (glottale et longueur vocalique) sur
chaque
mot.
Ensuite, dites aux élèves :
« ’A
rave i tā ’ōutou tuira, e ’a pāpa’i. »
Lire les phrases en accentuant bien les voyelles glottalisées
et les
voyelles allongées, en précisant la ponctuation.
A la fin de la dictée, dites aux élèves :
« I
teie nei, ’e tai’o fa’ahou vau 'i te mau ’īrava. 'A hi’o e ’ua
pāpa’i maita’i ānei ’ōutou i te tā’āto’ara’a o te mau ta’o. ’A ha’apa’o
maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Laisser 3 minutes pour la relecture.
Epreuve 3 – Autodictée
Dites
aux élèves :
« 'E te mau tamari’i,
’inanahi, 'ua horo’a atu vau ia ’ōutou hō’ē
pi’ira’a parau, ia fa’aineine mai ’ōutou nō teie mahana. 'I teie nei,
’a rave
mai 'i ta ’ōutou tuira, 'e rave mai tātou 'i te fa’a’ohipara’a hōpe’a.
’Ua ineine ’ōutou.
’A pāpa’i mai i ni’a i te mau rēni te mau īrava o te
pi’ira’a parau fa’aineine. »
Laisser 5 minutes pour l’autodictée.
Enfin, dites aux élèves.
« 'I teie nei, ’a tai’o
fa’ahou i tā ’ōutou mau ’īrava. 'A hi’o e
’ua pāpa’i maita’i ’ōutou 'i te tā’āto’ara’a 'o te mau ta’o. ’A ha’apa’o
maita’i 'i te mau ’eta 'e te mau
tārava. »
Laisser 3 minutes de relecture avant de ramasser les copies.
CRITERES
DE NOTATION
Epreuve
1 – Dictée de
mots
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé.
L’absence de l’apostrophe (’eta) devant la voyelle ou du macron sur la voyelle longue (tarava) équivaut à la note 0 pour le mot. (Ex : l’élève a écrit uru (ensorcelé) au lieu de ’uru (fruit de l’arbre à pain) – 0 point car le sens du mot change)
Total points : 5 points
Epreuve
2 – Dictée de
phrases
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot. (4 mots)
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point).
Total points : 5 points
Epreuve
3 – Autodictée
1 point si l’élève a écrit 10 mots et plus (corrects ou non).
1 point par mot bien écrit avec l’accent correctement placé. L’absence d’un accent équivaut à la note 0 pour le mot.
1 point par phrase (présence de la majuscule et du point)
Total points: 12 points
TOTAL GENERAL : 22 POINTS
HI’OPO’ARA’A PI’IRA’A
PARAU REO
Te i’oa
pi’i : __________________________
Piha :
CP
Tai’o
mahana :
________________________________________________________
Fa’a’ohipara’a 1 –
Pi’ira’a parau ta’o
1 |
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2 |
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3 |
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4 |
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5 |
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Fa’a’ohipara’a
2 – Pi’ira’a parau ’īrava
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